FAQ

Hoe kan ik inloggen als coach?

Volg de stappen in de onderstaande video om in te loggen: 
 
 

Hoe stel ik een nieuw wachtwoord in?

Je kunt een wachtwoord reset uitvoeren door te gaan naar coach.vytal.nl en onderaan de pagina te drukken op ''reset je wachtwoord.''

Hoe kan ik als coach, VYTAL als consument ervaren?

Het makkelijkst kun je jezelf even op een privé e-mailadres als klant toevoegen vanuit de coachomgeving. Als je onder dezelfde naam registreert als je coachnaam en voor je voornaam ''(coach)'' vermeldt, worden er voor dit account geen kosten gerekend op de factuur.

Hoe voeg ik een klant toe?

Bekijk de betreffende video over een klant toevoegen:

Hoe stel ik het voedingsschema op?

Bekijk de betreffende video over het opstellen van een voedingsschema: 
 

Mijn klant heeft zelf al een account aangemaakt via de app, hoe verbind ik met hem/haar?

Je klant kan het beste zijn/haar app openen en in de app gaan naar ''Profiel'' -> ''Mijn coach'' en daar zoeken op jouw clubnaam. Als je klant vervolgens een contactverzoek verstuurt, komt deze bij de ''Klantmutaties'' in jouw coachomgeving binnen. Als je het verzoek vervolgens accepteert, zijn jullie met elkaar verbonden. 

Hoe kan ik goed met de coach- en clubomgeving leren werken?

Het beste kun je videoserie bekijken voor een compleet beeld van alle mogelijkheden binnen het VYTAL platform.

Hoe kan ik een extra coach toevoegen?

Je kunt een coach toevoegen via de button ‘coach toevoegen’ in de clubomgeving als je op 'coaches' klikt. Vul alle benodigde informatie in en sla op. Let op: Op het moment van opslaan wordt de coach direct toegevoegd aan het coachoverzicht in de app en zichtbaar voor alle appgebruikers. Denk dus goed na welke informatie je bijvoorbeeld bij de introductietekst neerzet. De ingevoerde gegevens kun je na invoer altijd nog eenvoudig aanpassen.

Na het toevoegen van een coach, wordt er een wachtwoord resetmail gestuurd naar het e-mailadres van de coach. Via deze e-mail kan de coach zijn/haar eigen wachtwoord aanmaken en vervolgens inloggen.

Daarnaast kan je de klanten van alle aangemaakte coaches inzien door op het ‘klanten-icoon’ te drukken en kan je de coach verwijderen met het ‘prullenbak-icoon’. Bij het verwijderen wordt de coach verwijderd uit de lijst en de app en kan de coach niet meer inloggen, maar blijft het account op de achtergrond nog wel bestaan.

 

Hoe zet ik mijn klant inactief en wat doet dit met het account van mijn klant?

Bekijk hier hoe je klanten actief of inactief zet en wat het verschil is:
 

Mijn klant zijn e-mailadres bestaat al, hij/zij heeft al een account in de app aangemaakt. Hoe kunnen we verbinden?

Je klant kan het beste even inloggen in de app met het bestaande account en daarna gaan naar ''Profiel'' -> ''Mijn coach'' en vervolgens zoeken op jouw clubnaam. Als je klant vervolgens de club en coach selecteert en op ''Stuur contactverzoek'' drukt, komt dit verzoek binnen bij jou in de klantmutaties. Daar kun je het verzoek beoordelen en accepteren met het groene vinkje. Vervolgens wordt de klant als actieve klant bij jou in de coachomgeving gezet.

Voor meer uitleg, bekijk de video hieronder:
 

Ik heb het gewicht van mijn klant verkeerd ingevoerd, hoe kan ik dit herstellen?

Je kunt klikken op je klant, dan gaan naar subpagina 'voortgang' en hier kan je een meting wijzigen. De informatie uit de laatste meting staat gelijk aan het huidige gewicht. Als hier dus het verkeerde gewicht is ingevoerd, kan dit ook via deze weg worden gewijzigd/verwijderd. Als je vervolgens naar 'metingen bekijken' gaat kan je de laatste (nieuwe) meting verwijderen en hiermee herstel je het huidige gewicht. 

Hoe plan ik een demo in?

Vraag vrijblijvend een online demo aan en plan deze in wanneer het jou uitkomt. Klik hier voor het inplannen van je demo! 

Ik krijg een foutmelding bij het genereren van een eetschema. Wat kan ik doen?

Controleer de doelstellingenpagina van je klant. Hoogstwaarschijnlijk ligt het probleem in de confilcterende voorkeuren welke zijn ingesteld.

Kom je er echt niet uit? Helpen wij natuurlijk graag helpen om dit op te lossen! Je kan ons bereiken via de chatfunctie rechts onderin!
 

Hoe verwissel ik een actieve klant van club?

Wanneer een potentiele klant nog actief is aangesloten bij zijn/haar voorgaande club, is het niet mogelijk om deze direct te verwisselen van club. Zolang de klant een actieve status geniet, zal Vytal hierin geen wijzigingen doorvoeren, omdat we ons niet willen mengen in een overeenkomst tussen coach en klant. 
Om dit te verhelpen adviseren we om via de klant contact op te nemen met de huidige coach. Als de status van de klant op inactief is gezet, kan de klant zich via een coachverzoek aanmelden bij jouw club. 

Bij het inloggen met mijn gegevens krijg ik direct een wit scherm?

Er zijn twee verschillende apps beschikbaar in de App store, Vytal & Vytal Coach. Als je met de inloggevens van het coachaccount inlogt in de gebruikers app (Vytal) wordt er direct een wit scherm getoond. 

De Vytal app is enkel voor gebruikers.
De Vytal Coach app is enkel voor coaches.

Ik wil voor één klant de toegang tot modules wijzigen, hoe doe ik dat?

In het klantprofiel van desbtreffende klant staat er een knop 'bewerken' onder de naam van de klant. Via deze button kom je terecht op de basisinstellingen, waaronder de module instellingen. Door het aan- en uitvinken van de verschillende modules kan je als coach gepersonaliseerde trajecten aanbieden per klant. 
 

Mijn klant wil graag de desktop versie van Vytal gebruiken. Kan dat ook?

We begrijpen dat het gebruik van Vytal via de laptop een toevoeging kan zijn. Daarom kunnen users via user.vytal.nl o.a. hun eetschema bekijken, maaltijden wisselen, verwijderen, aanvinken als gegeten en de ingrediëntenlijst, bereidingswijze en voedingswaarde per maaltijd inzien. Daarnaast kan je het boodschappenlijstje gebruiken. Echter bevat deze omgeving helaas niet dezelfde functies zoals te vinden in onze app.
Om gebruik te kunnen maken van alle functionaliteiten, adviseren we om de Vytal app te gebruiken. 

Hoe kan ik mijn huisstijl aanpassen?

Je kunt je huisstijl aanpassen vanuit je clubaccount. Hierbij de link naar een instructievideo, waarin de belangrijkste aandachtspunten uitgelegd worden bij het toepassen hiervan:
ttps://www.youtube.com/watch?v=poWzqsVC1fI&ab_channel=VYTAL

Tip: gebruik geen wit of allemaal dezelfde kleuren dan valt er tekst weg.

Het eetschema blijft gedeeltelijk of volledig leeg. Hoe komt dat?

Vaak heeft dit te maken met conflicterende instellingen. Onderzoek eerst even de voorkeuren die bij de dieetvoorkeuren en bij voorkeuren per eetmoment die zijn aangevinkt. Hoogstwaarschijnlijk zijn er labels aangevinkt die tegenstrijdig zijn.

Mocht dit niet het geval zijn, neem dan gerust contact met ons op!

Waarom zie ik wel een specifiek recept, maar mijn klant niet?

Als coach heb je via de coachomgeving altijd toegang tot de volledige database van recepten, +/- 2000 recepten. Klanten daarintegen hebben specifieke voorkeuren doorgegeven in de doelstellingpagina, hierdoor houdt het systeem rekening met de wensen van je klant. De recepten die niet voldoen aan deze criteria worden dus niet zichtbaar voor de klant. Wanneer er via de plusjes in het eetschema wordt gezocht naar een recept, worden de filters en voorkeuren van de doelstellingenpagina meegenomen.
Wil je gebruiker toch een kijkje nemen in de volledige database van recepten? Via de garde in het eetschema kunnen zij alsnog toegang krijgen tot alle recepten.

De community. Wat kan ik daar vinden?

We hebben in onze community (community.vytal.nl) twee verschillende omgevingen; een 'leeromgeving' & 'nieuws en vragen'.
In de leeromgeving bieden we verschillende videoseries aan die bijdragen aan het succesvol inzetten van Vytal, denk hierbij aan Vytal demo video, starten met Vytal en succesvol met Vytal. Deze videoseries ondersteunen jou als coach bij het verkennen en leren kennen van het platform. Succesvol met Vytal geeft je ook opties om Vytal uit te dragen naar je klant.
Verder bieden we ondersteunende materialen, quizzen, social media ondersteuning en workshops over het runnen van een online business. Alle informatie is beschikbaar en mag je gebruiken om als coach te kunnen excelleren in jouw deel van de markt.

Is het mogelijk om Vytal te gebruiken vanuit het buitenland?

Ja! We hebben, tot nu toe, geen problemen ervaren met gebruikers en coaches in het buitenland. We hebben nu ook al coaches die gebruik maken van onze diensten vanuit het buitenland, waaronder bijvoorbeeld Mexico. 

Het e-mailadres van mijn klant is al bekend. Hoe ga ik hiermee om?

"Het e-mailadres is al bekend'. 
Als je als coach deze melding zichtbaar krijgt betekent dit dat je klant in het verleden al een keer gebruik heeft gemaakt van Vytal met dit e-mailadres. Desbetreffende klant kan zich, met dit e-mailadres, aanmelden in de Vytal app. Wanneer het wachtwoord niet meer bekend is, kan hij/zij een nieuw wachtwoord aanvragen via 'wachtwoord vergeten', waarna er een e-mail wordt verstuurd met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken. 

Vervolgens kan je klant jouw club terugvinden onder 'mijn coach' om effectief aan de slag te gaan. Dit doe je door naar je profiel te gaan -> mijn coach, daar een club en coach te selecteren en vrijblijvend een contactverzoek te versturen.

Mocht dit niet de situatie oplossen, neem dan gerust contact met ons op!